چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

همایش اسرار و معارف حج تمتع98

  • 01 خرداد 1398
  • 08:05
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 524 بازدید
  • Article Rating
همایش اسرار و معارف حج تمتع98

همايش اسرار و معارف حج در استان مرکزی برگزار شد .

 

در شام میلاد کریم اهل بیت (ع) همايش اسرار و معارف حج،  توسط دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري
در استان و با همكاري مديريت حج و زيارت با حضور
بالغ بر 300 نفر از زائران حج تمتع در اراک برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج از اراک، در ابتداي اين همایش جناب آقاي دکتر اسکندری مدیر محترم حج و زيارت استان ضمن خير مقدم به زائرين در گزارشي كوتاه به تشريح عمليات حج پرداخت.

ایشان به ارائه مطالبی در رابطه با حج امسال پرداخته و خاطر نشان نمود تمام تلاش مجموعه حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری ضمن رفع دغدغه خاطر زائرین شریف اینست که خدمات مطلوبی را به ایشان  ارائه نمایند .

دکتر اسکندری در پایان از بعثه مقام معظم رهبری و مدیران محترم کاروان ها به جهت برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی تقدیر و تشکر نمود .

سپس سخنران اصلی اين همایش حجت الاسلام والمسلمين نصر اصفهانی  درخصوص اسرار و معارف حج به ایراد سخن پرداخت . وي با اشاره به اماکن اسلامی در مکه و مدینه  در توضیح فلسفه ایجاد و چگونگی زیارت و آداب حضور در این اماکن مطالب تفصیلی و آموزنده ای را بیان داشتند .

ایشان در ادامه به بیان تشریح مطالب درخصوص  رمز و راز احرام ، تلبیه ، طواف و نماز پرداخت  و همچنین تأكيد كرد شناخت زائران از این اسرار و معارف در راستای انجام فریضه عبادی حج می تواند ضامن حجی مقبول و سعی مشکور باشد .

این همایش معنوی با مداحي ذاكر اهل بيت سید جواد رفیعی در عصر روز چهاردهم ماه مبارک رمضان به پایان رسید و پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء مدعوین مهمان ضیافت کریمانه افطاری شدند .

شایان ذکر است، دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در استان مرکزی با همكاري مدیریت حج و زيارت ، در راستاي معرفت افزايي زائران در زمينه اسرار، معارف و آداب حضور در حرمين شريفين و همچنين آگاهي بخشی از مناسک حج ابراهیمی این همایش را در مسجد مجتمع دانشگاه اراک برگزار كرد.

علی محتشمی امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار