یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

همایش سراسری زائرین تمتع97 استان مرکزی

همایش سراسری زائرین تمتع97 استان مرکزی
صبح امروز 15 تیرماه97 همایش سراسری زائرین حج تمتع از شهرستان اراک برگزار گردید.

 

در این همایش بزرگ که قریب 1200 نفر از زائرین تمتع کاروانهای اراک حضور داشتند، بعد از تلاوت آیاتی از قرآن مجید و سرود مقدس جمهوری اسلامی با خیر مقدم آقای ابراهیم محمودی، مدیر حج و زیارت استان مرکزی آغاز شد. ایشان در سخنان کوتاهی، ضمن اشاره به برخی آمار زائرین و کاروانهای استان، سفری پر از معنویت و مقبول را برای زائرین استان از خدای متعال خواستار شدند.

در ادامه این مراسم پر شکوه، آیت الله دری نجف آبادی، نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه ی شهر اراک، ضمن اشاره به حدیثی از امام علی(ع) که می فرماید "حج خانه خدایتان را ترک نکنید که هلاک می شوید" به بیان عظمت این فریضه ی الهی پرداخته و سپس به اختصار اعمال مناسک حج واجب را برای زائرین عزیز بیان نمودند.

پس از ایشان، آقای سیدمرتضی طباطبایی، مسئول حراست حج و زیارت استان، به تشریح برخی مسائل امنیتی از جمله مواد مخدر و سرقت و همچنین مسائل فرهنگی و اعتقادی که ممکن است عدم رعایت آنها باعث ایجاد مشکلاتی برای زائرین عزیز گردد نکاتی را متذکر شدند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین عسکری، نماینده ی محترم بعثه ی مقام معظم رهبری در قم پیام حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی را قرائت نموده و در پایان نیز ضمن بیان توضیحاتی در خصوص حفظ شعائر اسلامی توسط بانوان و برخی مسائل فرهنگی، در ادامه به موقعیت و مقامات مسجدالحرام و کعبه و سپس تشریح مناسک حج بصورت نمادین و با حضور برخی از زائرین یکی از کاروانهای اراک پرداختند.

علی محتشمی امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو اخبار