یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

پلمپ یکی از مراکز غیر مجاز اعزام زائر به عتبات عالیات

پلمپ یکی از مراکز غیر مجاز اعزام زائر به عتبات عالیات

در پی شکایت مدیریت حج و زیارت از برخی فعالین غیر مجاز زیارتی در سطح استان و پیرو هماهنگی بعمل آمده با فرماندهی نیروی انتظامی، پیش از ظهر امروز 26 اردیبهشت ماه نماینده این مدیریت به همراه مامورین محترم اماکن نیروی انتظامی، با حکم قضایی اقدام به پلمپ یکی از مراکز اعزام غیر مجاز زائر به عتبات عالیات به نام دفتر زیارتی ابوالفضل العباس(ع) نمودند.
لازم به ذکر است که این فعال غیر مجاز در سالهای گذشته نیز طی شکایت این مدیریت، از طرف دادگاه به جزای نقدی محکوم شده بود، لیکن مجددا فعالیت خود را از سر گرفته بود.

سرپرست حج و زیارت استان اعلام کرد:
متاسفانه طی سالهای گذشته، اعزام غیر قانونی زائرین به عتبات عالیات از طرف فعالین غیرمجاز رشد فزاینده ای داشته و همین امر سبب ایجاد خسارات فراوان و جبران ناپذیری به مردم عزیز استان و دلدادگان حضرت اباعبدلله الحسین(ع) شده است.
محمودی در ادامه افزود: فعالین غیر مجازی که سبب بروز حادثه ی دلخراش آتش سوزی کربلا در زمستان سال 96 و جان باختن 3 تن از همشهریان عزیزمان از شهرستان شازند و یا بازداشت بیش از 40 نفر از هموطنان سراسر کشور بدلیل ویزای تقلبی در شهر کوت عراق شده اند، متاسفانه پاسخگوی هیچکدام از این حوادث نمی باشند.
سرپرست حج و زیارت استان مرکزی چنین بیان داشتند که همشهریان عزیز دقت داشته باشندکه برای انجام سفر زیارتی به کشوری دیگر آنهم کشوری چون عراق با شرایط خاص امنیتی حتما از طریق ثبت نام در دفاتر زیارتی معتبر که دارای مجوز و لوح زیارتی از سازمان حج و زیارت می باشند اقدام نمایند و فقط به صِرف ارزان بودن این نوع سفرها، اقدامی برای ثبت نام و اعزام با عاملین و فعالین غیر مجاز نداشته باشند.

 

چرا نباید با اشخاص غیر مجاز به عتبات مشرف شویم؟

علی محتشمی امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو اخبار