شنبه 15 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

مراسم جشن بمناسبت میلاد حضرت علی(ع) و روز پدر

مراسم جشن بمناسبت میلاد حضرت علی(ع) و روز پدر

به مناسبت میلاد حضرت علی (ع) و روز مرد جشنی در سالن آموزش این مدیریت از ساعت 11 با حضور پرسنل ، تعدادی از مدیران و کارگزاران حج و همچنین دفاتر زیارتی برگزار گردید که ابتدا جناب دل پاک ضمن تبریک این روز و تشکر از مدعوین با دعوت از حجت الاسلام امیری دعوت تا حاضرین را به فیض برسانند:

و ایشان این طور بیانات خود را آغاز نمودند که الگوی اخلاص در قرآن حضرت علی (ع) می باشند و با آیه ی از سوره انسان به شرح ذیل مطالب خود را شروع  کردند

يُوفُونَ بِالنَّذْرِ وَ يَخافُونَ يَوْماً كانَ شَرُّهُ مُسْتَطِيراً «7» وَ يُطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلى‌ حُبِّهِ مِسْكِيناً وَ يَتِيماً وَ أَسِيراً «8» إِنَّما نُطْعِمُكُمْ لِوَجْهِ اللَّهِ لا نُرِيدُ مِنْكُمْ جَزاءً وَ لا شُكُوراً «9» إِنَّا نَخافُ مِنْ رَبِّنا يَوْماً عَبُوساً قَمْطَرِيراً «10»

آنان به نذر وفا مى‌كنند و از روزى كه شرش فراگير است مى‌ترسند. و غذاى خود را با آن كه دوستش دارند، به بينوا و يتيم و اسير مى‌دهند. (و مى‌گويند:) ما براى رضاى خدا به شما طعام مى‌دهيم و از شما پاداش و تشكّرى نمى‌خواهيم. همانا ما از پروردگارمان، به خاطر روزى عبوس و سخت، مى‌ترسيم .

در ادامه اظهار داشتند روزی حضرت علی (ع) به اتفاق خانواده روزه گرفتند که موقع افطار مسکینی درب خانه ایشان را زد و آنها با اینکه نیاز به طعام داشتند آن را به مسکین بخشیدند. در روز دوم موقع افطار یتیمی درب را زد و مجددا با توجه به نیاز آن حضرت و اهل بیتش به طعام، آن را به یتیم بخشیدند و در روز سوم اسیری درب خانه را زد و طعام خود را به اسیر دادند .

ایشان در خصوص این اتفاق اظهار داشتند، منظور این است که خداوند نمیگوید به خاطر پست یا مقام طعام را بخشیدند بلکه می گوید به خاطر اخلاص بخشیدند .در ادامه بیان داشتند که چطور می توان مخلص بود یعنی برای خدا کار انجام داد. اینکه خلوص در عمل به دو صورت 1- عملی 2- علمی است و کلمه اخلاص به معنای انجام کار فقط برای خداست.

اگر علمی باشد باید شش چیز را بداند تا مخلص شود :

1-علم و قدرت دست خداست 2- توجه داشته باش به برکت اخلاص3- توجه داشتن به الطاف خداوند4- توجه داشتن به خواست خداوند 5- توجه داشتن به بقای اخلاص 6 توجه به نتیجه اخلاص

ایشان در خصوص اخلاص عملی بیان داشتند که ترک محرمات و انجام واجبات بهترین راه عملی برای رسیدن به اخلاص می باشد. الگوی اخلاص در قرآن نیز امیرالمومنین علی (ع) معرفی شده است.

و در پایان، مراسم با مولودی خوانی  برادر یونسی از مداحان استان به اتمام رسید .

علی محتشمی امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو اخبار