شنبه 08 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

اولین جلسه کمیته فرهنگی اربعین95 برگزار گردید

اولین جلسه کمیته فرهنگی اربعین95 برگزار گردید

با عنایات الهی اولین جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی در استان مرکزی  با تلاوتی چند از آیات قرآن کریم در روز هشتم شهریور ماه 1395 با حضور تمامی اعضاء و رابط محترم منطقه یک  
حضرت حجت الاسلام و المسلمين حاج آقا عسگري در سالن مرکز آموزش حج و زیارت استان برگزار گردید .

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام و المسلمين آخوندي مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري استان مركزي بعنوان مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین ضمن عرض خیر مقدم و گرامیداشت هفته دولت و شهیدان رجایی و با هنر با استناد به روایتی از امام صادق (ع) به فضیلت زیارت امام حسین (ع) پرداختند .

ایشان در ادامه اصول و اهداف تشکیل کارگروه یاوران معنوی اربعین را تشریح و شرح وظایف این کمیته را توضیح داده و به نقش ائمه محترم جماعات و روحانیون و محوریت آنان در برنامه ها پرداختند .

در ادامه مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین گزارشی مختصر از اقدامات صورت گرفته در سال گذشته ارائه داده و کتب و جزوات و سایر اقلام فرهنگی منتشر شده را معرفی نمودند .

سپس رابط محترم منطقه یک حضرت حجت الاسلام و المسلمين حاج آقا عسگري به ایراد سخن پرداخت و از سیره سلف و بزرگانی چون ابن فهدحلی مطالبی را بیان نموده و فرمودند اربعین منحصر به یک روز خاص نیست و
به فرموده مراجع عظام تقلید چند روز قبل و بعد اربعین هم ثواب زیارت اربعین را دارد .

ایشان با بیان روایت عشره امیال بیان داشتند مردم و زائران را باید توجیه کرد که در چند کیلومتری کربلا هم وظیفه زیارت اربعین انجام می پذیرد و باید بین مردم فرهنگ سازی کنیم و با بیان بعضی از هنجارها و ناهنجاری ها ابراز داشتند که مردم باید کاملا  از سختی ها و مشکلات سفر اربعین  اطلاع پیدا نمایند .

ایشان تاکید داشتند که توجیه نمودن زائران از مخاطرات امنیتی و سختی های پیش رو از مهمترین برنامه ها می باشد .

ایجاد وحدت رویه و فرهنگ تعامل با محوریت ائمه محترم جمعه و حماعات از سخنان پایانی ایشان بود .

در ادامه هرکدام از اعضاء پیشنهادات و نقطه نظرات خود را مطرح نمودند و مدیر کل محترم اوقاف و امور خیریه استان به اتفاق آراء به عنوان رئیس کارگروه یاوران معنوی استان انتخاب گردید .

لازم به ذکر است در پایان جلسه بسته فرهنگی اربعین در بین حضار توزیع گردید .

علی محتشمی امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو اخبار