جمعه 14 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

سخنرانی قبل ازخطبه های نمازجمعه به مناسبت هفته حج

  • 23 مرداد 1395
  • 14:21
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 688 بازدید
  • Article Rating
سخنرانی قبل ازخطبه های نمازجمعه به مناسبت هفته حج

بمناسبت هفته حج سخنران پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه 22 مرداد 95  اراك مصادف با نهم ذی القعده ،حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر علیزاده موسوی  رئيس پژوهشكده حج و زیارت بودند   و آثار سیاسی و عبادی  حج را از امور مهم اين سفر معنوي دانسته و گفتند: حج آنچنان عظمتی دارد که در ابعاد  سیاسی و عبادی می تواند آثار بسیار ارزشمندی برای جهان اسلام داشته باشد .

ايشان با اشاره به آیه 27 و 28سوره مبارکه حج درخصوص اهمیت والای حج ابراهیمی به گوشه ای از اثرات سیاسی و معنوی این حرکت عظیم اشاره داشته و به توضيح زواياي مختلف اين مهم پرداختند .

وي تأكيد كرد: خانه خدا اولین جایی است که برای همه منافع دارد و برای همه می تواند هدایت را در بر داشته  باشد . در این امر مقدس تمام گناهان آمرزیده می شود و فقط یک گناه است که آمرزیده نمی شود و آن اینکه انسان تصور کند که آمرزیده نشده است

رئيس پژوهشكده حج و زیارت  گفت : کارکرد سیاسی حج این است که تمام مسلمانان جهان در یک مکان مقدس جمع و از مسائل و مشکلات یکدیگر آگاه  شوند و با مطرح نمودن مشکلات آنرا حل نمایند .

وی با اشاره به مسائل جهان اسلام  مانند سوریه و داعش و فقر در آفریقا  این سوال را مطرح نمودند که کجا باید اینها مطرح شوند ادامه دادند : در تمام ادیان الهی و غیر الهی چنین چیزی نداریم که یکجا جمع شوند و مسائل امت خود را حل نمایند .

ایشان با مطرح نمودن این سوال که با این همه کارکرد که در حج وجود دارد , چگونه است که انجام نمیشود ؟ پاسخ دادند که  چون خاندان آل سعود در انجا حکومت می کنند و اجازه تحقق آنرا نمی دهد .

وي ادامه داد:  خادم الحرمین در جهان اسلام بدترین جنایت ها را انجام میدهند که تا الان بیش از 400 هزار نفر مسلمان توسط آل سعود کشتنه شده اند و ارتباط آنان با انگلستان بسیار  نزدیک می باشد تا آنجا که یک نفر را نزدیک به 30 سال در کنار پادشاه قرار داده اند تا از او مشاوره بگیرد .

حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر علیزاده موسوی افزود: عربستان سعودی با پرداخت پول و  دیپلماسی تطمیع و تهدید کارخودش را جلو می برد که تغییر نظر سازمان ملل درخصوص کودک کشی دریمن و گزارش 11 سپتامبر ؛ از آن نمونه است .

در ادامه ايشان ابراز داشتند : عربستان سعودی بهترین گزینه برای آمریکا و اسراییل و انگلستان  است چرا که مجری پروژه آمریکایی اسلام علیه اسلام در منطقه است که مسلمانان را به جان هم می اندازد.

حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر علیزاده موسوی  سخنان خود را با اشاره به سه نکته مهم به پایان رساندند که عبارت است از :

اول اینکه حج آنچنان عظمتی دارد که در ابعاد  سیاسی و عبادی می تواند آثار بسیار ارزشمندی برای جهان اسلام داشته باشد .

دوم پیاده نشدن آثار حج بدین خاطر است که گروهی به نام وهابیت و آل سعود در عربستان سعودی  حاکم هستند .

سوم و مهمترین مسئله که اسلام ستزیان و اسلام هراسان در حال اقدام هستند اینست که  مسئله حج را با آل سعود پیوند دهند و بگویند حج و مراسم حج کارایی ندارد و وظیفه ما است که هوشیارانه برخورد نماییم .

ضمناً در مراسم  معنوی نمازجمعه مصلی اراک ، حجت‌الاسلام آخوندی نماینده محترم بعثه مقام معظم رهبری در استان وآقای دلپاک مدیر حج وزیارت استان به همراه  تعدادی از کارگزاران  زیارتی و پرسنل حج و زیارت حضور داشتند.

علی محتشمی امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار