جمعه 14 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

جلسه توجیهی و آموزشی سامانه جدید سماح

جلسه توجیهی و آموزشی سامانه جدید سماح

صبح امروز 11 مرداد 95 طبق بخشنامه سازمان حج و زیارت، همزمان در سراسر کشور از جمله حج و زیارت استان مرکزی جلسه توجیهی و آموزشی سامانه جدید سماح برای مسئولین محترم دفاتر و شرکتهای زیارتی استان برگزار گردید.

در این جلسه توجیهی-آموزشی ابتدا آقای دل پاک مدیر حج و زیارت استان، ضمن بیان محدودیتهای بوجود آمده در حوزه فعالیت دفاتر و همچنین کاروانهای غیر مجاز در عرصه اعزام زائرین به عتبات، از تمامی آنها جهت معرفی این عاملین غیر مجاز که باعث اخلال در نظم و امنیت زائرین عزیز می شود دعوت نمود. ایشان در ادامه با توجه به حضور مسئولین رایانه دفاتر که عموما بانوان محترمه را تشکیل میدهند، به مسئله رعایت شئونات اسلامی توسط مسئولین ثبت نام در دفاتر زیارتی اشاره نموده و اظهار داشتند که شما نمایندگان حوزه زیارت قبور مطهر ائمه علیهما السلام هستید و ارباب رجوع شما، اشخاصی با درخواست عادی نیستند، آنها زائرین خانه خدا، حرم مطهر نبوی، ائمه بقیع (ع) و زائرین حضرت اباعبدلله الحسین (ع) و حضرت علی(ع) هستند. لذا نحوه برخورد مناسب و شان این زائرین و رعایت شئونات اسلامی، زیبنده کارگزاران این حوزه ی مهم فرهنگی است.
آقای دل پاک سپس به اهمیت پیاده روی اربعین پرداخته و نکاتی را که در ثبت نام اربعین سال گذشته وجود داشته و امسال دفاتر زیارتی باید رعایت نمایند را متذکر شدند.

در پایان این جلسه، آقای محتشمی مسئول رایانه حج و زیارت استان، نکات و تغییرات جدید سامانه جدید سماح که جهت ثبت نام زائرین اربعین حسینی تهیه شده است را برای حضار شرح داده و به سوالات ایشان در این زمینه پاسخ گفتند.
علی محتشمی امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو اخبار