شنبه 15 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

باز هم کاروان غیر مجاز عتبات حادثه و مشکل آفرید

  • 31 خرداد 1395
  • 11:07
  • 0 دیدگاه
  • 885 بازدید
  • Article Rating
باز هم کاروان غیر مجاز عتبات حادثه و مشکل آفرید

بار دیگر یکی از کاروانهای غیر مجاز عتبات عالیات مربوط به شهرهای فریمان و کاشمر استان خراسان رضوی دچار سانحه و بدنبال آن مشکلات عدیده ای شد. به گزارش حج و زیارت استان ایلام، یک دستگاه ون مربوط به این کاروان غیر مجاز با 19 سرنشین در خاک عراق و نزدیکی مرز با ایران دچار سانحه رانندگی گردید که متاسفانه 5 نفر از هموطنان جان خود را از دست داده و مابقی افراد نیز دچار مصدومیت گردیدند که به بیمارستانهای ایلام منتقل گردیدند. لیکن پیکر جانباختگان بدلیل هزینه ی بالای انتقال و عدم هرگونه پوشش بیمه ای، در خاک عراق باقی مانده که سفارت جمهوری اسلامی را دچار مشکلات زیادی نموده.

از طرفی مصدومان حادثه نیز که از پوشش بیمه ای مربوط به زائرین عتبات عالیات برخوردار نمی باشند جهت پرداخت هزینه درمان با مشکلاتی مواجه می باشند.

در این میان و در این گزارش چند نکته بسیار حائز اهمیت می باشد:

1- استفاده از وسایط نقلیه غیر ایمن با ظرفیت محدود برای کاهش هزینه ها توسط کاروانهای غیر مجاز هر از چند گاهی باعث بوجود آمدن حوادثی اینچنین می گردد. (19 نفر در یک ون!!!! فقط برای کاهش هزینه؟)

2- معمولا هیچ یک از کاروانهای غیر مجاز عتبات دارای پوشش های بیمه ای مناسب نبوده و یا کلا فاقد هرگونه بیمه برای زائرین می باشند. برخی از پوشش های بیمه زائرین عتبات که از طریق سازمان حج و زیارت به این سفر مشرف می گردند به این شرح است:

- مدت پوشش بیمه از 48ساعت قبل از سفر تا 120 ساعت پس از بازگشت به کشور می باشد

- فوت یا نقص عضو ناشی از حادثه در خاک عراق 185 میلیون تومان

- فوت به هر علت 15 میلیون تومان

-درمانی بیمارستانی تا 15میلیون تومان و درمان سرپایی تا 1میلیون تومان

- پرداخت هزینه های انتقال جنازه از عراق به شهر محل اعزام

لذا این مدیریت از تمامی عزیزانی که قصد سفر به اعتاب مقدسه دارند درخواست می کند تا از ثبت نام و اعزام با اینگونه کاروانها که تحت نظارت سازمان حج و زیارت نمی باشند جدا خودداری نموده و بخاطر قیمت پایینتر خود و اطرافیان را دچار مشکلات عدیده ننمایند.

این در حالیست که مجموعه سازمان حج و زیارت با توجه به خطرات و مشکلات موجود در این سفر خارجی، همواره نهایت تلاش خود را برای آرامش، آسایش و حفظ و صیانت از حقوق زائرین بکار می گیرد.

علی محتشمی امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار