دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

برگزاری جشن به مناسبت اعیاد شعبانیه

  • 30 اردیبهشت 1395
  • 10:21
  • عمومی
  • 0 دیدگاه
  • 998 بازدید
  • Article Rating
برگزاری جشن به مناسبت اعیاد شعبانیه

به مناسبت اعیاد شعبانیه و فرارسیدن میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) مراسم جشنی با حضور کارگزارن زایراتی استان در روز چهار شنبه 29 اردیبهشت 95 در محل نمازخانه حج و زیارت استان مرکزی برگزار شد.

در این مراسم پس از اقامه نماز ظهر و عصر حجت الاسلام امیری ضمن تبریک اعیاد در سخنانی با استفاده از آیات و روایات راههای سعادت انسان را برشمرد 

همه موجودات عالم تسبیح خدا را می گویند پس چرا انسان باید از این مقوله عقب بماند در مقاله ای علمی و تحقیقاتی ثابت شده که گیاهان نیز صحبت می کنند قرآن چندین سال قبل (1400) این مطلب را مطرح کرده است .

خداوند به به عزرائیل فرمود در کجا دلت سوخت و ایشان عرض کردند در دو جا یکی در زمانی که یک کشتی بوسیله امواج غرق شد یک بچه روی تخته پاره ای زنده ماند  و دیگری زمانی که شداد می خواست وارد بهشت ساختگی خودش بشود و جانش را گرفتم خداوند فرمود همان بچه را که به او قدرت و ثروت دادیم و او شد همان شداد.

خداوند متعال بالاترین نعمتی که به انسان داده است در سه قوه غضب ، شهوت و عقل خلاصه شده است که اگر آنها را به تعادل برساند تبدیل به شجاعت ، عفت و حکمت می شوند .همه لذت ها با عقل درک می شود چرا که عقل با اختلاف احوال عوض نمی شود و همیشه با انسان است . راه سعادت انسان توکل بر خداوند است و بالاترین چیز رسیدن به خداست و راه رسیدن به خداوند متعال طبق آیه شریفه (( انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا )) اهل بیت (ع) هستند.

در ادامه امیدوار از مداحان اهل بیت (ع) به مدیحه سرایی پرداخت.

 

رستمی امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو اخبار