دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

گردهمايي روحانيون و مداحان عتبات عاليات سازمان حج وزیارت استان مركزي

  • 16 اسفند 1394
  • 11:16
  • عمومی
  • 0 دیدگاه
  • 1038 بازدید
  • Article Rating
گردهمايي روحانيون و مداحان عتبات عاليات سازمان حج وزیارت استان مركزي

گردهمايي روحانيون و مداحان عتبات عاليات سازمان حج وزیارت استان مركزي به همت دفترنمایندگی بعثه مقام معظم رهبری استان درتاریخ 12/12/1394 در سالن آمفي تئاتر حج و زیارت برگزار گردید.

 در ابتداي مراسم كه از ساعت 15:30 عصر با تلاوت آياتي چند از كلام ا... مجيد آغاز گرديد حجت‌الاسلام و المسلمين آخوندی، مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در استان ضمن عرض خيرمقدم به روحانيون و مداحان گرامي با بيان حديثي درخصوص فضيلت زيارت عتبات به تشریح آن پرداختند  .

در ادامه جناب آقاي دل پاك مدير محترم حج و زيارت با بيان حديثي ازرسول گرامی اسلام (ص) که فرموده اند : کسی که باهمسفر خود بیشتر مدارا کند پاداشش بیشتر و نزد خدا محبوبتر است. توضیحاتی پیرامون وظایف مدیران کاروان وعوامل خدمتگزاربه زائرین بیان کرده وآماری درخصوص اعزامهای حج وعمره وعتبات عالیات بویژه درایام نوروز مطرح نمودند .

سپس در ادامه جناب آقای  مرزاني مدير محترم دفتر برنامه ريزي، بررسي وارزشيابي درباره نقاط قوت و قابل بهبود فعاليت هاي بعثه در عتبات كه از طريق ارزشيابي فرآيندي و مقايسه وضع موجود و مطلوب به دست آمده بود ، مطالبی مطرح  نمودند .

آخرین سخنران ،  حجت‌الاسلام و المسلمين زماني، مشاور محترم امور استانها و
نمايندگي هاي بعثه مقام معظم رهبری بودند .

ايشان اهميت زيارت و جايگاه اميرالمومنين و امام حسين عليهم السلام رادر نزد مذاهب و همه مسلمانان بيان كردند .

سپس افزودند : گويا لطف خدا در اين است كه زمينه اي فراهم شود و شعار يا لثارات الحسين كه توسط امام عصر (عج) مطرح خواهد شد از بين الحرمين به گوش جهانيان برسد .

ايشان در ادامه سخن روحانيون و مداحان را به تهديدها و فرصت هاي زير توجه دادند :

1-     پرهيز از اختلاف بين شيعه و سني

2-    علاقه جهان اسلام به عصمت اميرمومنان ‌(ع) و امام حسين كه از اصحاب كسا و از مصاديق بارز آيه تطهير هستند را فرصتي گران سنگ شمرد .

از نكات ديگر توجه دادن به تهديد هايي كه در اين مسير وجود دارد و يا به وجود خواهد آمد :

الف ) پرهيز از خرافات

ب) عدم تكيه به مقتل هايي كه بر اساس خواب و يا زبان حال تدوين گشته و متاسفانه عده اي كه دانش كافي ندارند از آن بهره برداري مي كنند .

ج) معرفي منابع ارزشمند در زمينه زندگي و سيره امامان معصوم و مقتل هاي صحيح

د) رويكرد بالاي 60 درصدي روحانيون فاضل و انديشمند در اين سفر الهي باعث خرسندي و رضايت بخشي بيشتر زائران شده است كه بحمدلله در مجموعه نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در اراك از مجموع اعزام روحانيون عتبات عاليات در اراك در راستاي سياست هاي نماينده محترم ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني حضرت حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسگر مبني بر مشاركت و خدمت گذاري بيشتر روحانيون فاضل و ارجمند 80 درصد  گرديده و نيز مداحان پس از بهسازي توجه بيشتري به اشعار و مسائل ارائه شده از سوي خود كرده اند .

علی محتشمی امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو اخبار