جمعه 02 آذر 1403
EN

خبرگزاری

همایش آموزشی مدیریت ، امنیت ، اخلاق و آشنایی با دستورالعمل ها

  • 28 بهمن 1392
  • 18:21
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 1975 بازدید
  • Article Rating
همایش آموزشی مدیریت ، امنیت ، اخلاق و آشنایی با دستورالعمل ها
همایش آموزشی مدیریت ، امنیت ، اخلاق و آشنایی با دستورالعمل ها ویژه مدیران کاروان ها ی حج تمتع ، عمره مفرده و عتبات عالیات استان مرکزی برگزار گردید
در این همایش که از ساعت 14 روز دوشنبه مورخ 92/11/28در محل سالن پیامبر اعظم (ص)استانداری استان مرکزی برگزار گردید در ابتدا جناب آقای دل پاک مدیر حج و زیارت استان مرکزی ضمن خوش آمد گویی و خیر مقدم به حضار توضیحات مختصری در خصوص اهداف همایش ارائه نمودند
در ادامه جناب آقای بیات معاون محترم اداره کل حراست سازمان حج و زیاردت طی سخنانی مطالبی در خصوص مسائل و نکات امنیتی در زمان سفر های زیارتی از جمله شناخت زمان و موقعیت و جلوگیری از به وجود آمدن انحراف ، نحوه نگهداری از اطلاعات با توجه به شیوه های جدید سرقت اطلاعات ، حفظ وحدت شیعه و سنی با توجه به فتوای مقام معظم رهبری و تاکید ایشان ، به حاضران ارائه نمودند
در ادامه مدیریت کاوران های حج را نوعی مدیریت بحران توصیف نموده چرا که این مدیریت در جایی اعمال می شود که هیچ چیز در اختیار مدیر کاروان نبوده و کنترلی بر روی شرایط ندارد و به نوعی مدیریت معکوس نیز محسوب می شود چرا که افراد تحت مدیریت وی تحت اختیار او نیستند و این مدیر است که تحت امر زائرین می باشد.
در ادامه جناب آقای مهرجو از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اراک مطالبی در خصوص مدیریت کاروان ارائه نمود و در ادامه به بحث اخلاق شهروندی و نقش آن در پیشرفت سازمانی و اجتماعی و از کارکرد های آن به بالا رفتن بهره وری پایین آمدن سطح تعارضات گروهی و اجتماعی و .... اشاره نمودند همچنین اخلاق شهروندی به لحاظ اینکه امری داوطلبانه محسوب می شود ، دارای اثرات مثبت فراوانی می باشد که مدیران کاروان بر رعایت آن باید دقت نظر داشته باشند.
سپس حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا حسینی ضمن بیان مقدمه ای بر مباحث اخلاقی و مراحل علم شاخه های مختلف اخلاق و روابط اجتماعی و کیفیت روابط انسانی با جامعه که با بحث مدیریت کاروان ارتباط مستقیم دارد مسائلی را مطرح نموده و سرفصل هایی در خصوص کیفیت تعامل با دیگران شرح دادند
و در نهایت جناب آقای قاسمی مدیر عامل شرکت مرکزی کارگزاران استان مرکزی مسائلی در خصوص عتبات عالیات و وظایف دفاتر و شرکت های زیارتی در خصوص تعامل با زائر و عقد قرارداد ، دقت در انتخاب مدیر و عوامل کاروان ها و همچنین تحویل فرم های گزارش مربوط به سفر را گوشزد نمودند.
رستمی امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو اخبار