شنبه 15 اردیبهشت 1403
EN

عتبات عالیات

جلسه ارتقاء ظرفیت عتبات هوایی از فرودگاه اراک

جلسه ارتقاء ظرفیت عتبات هوایی از فرودگاه اراک

با عنایت به بهره گیری از ظرفیت ادارات، ارگانها و کارخانجات استان مرکزی در جهت استفاده از سهمیه های عتبات بصورت هوایی از فرودگاه اراک، پیش از ظهر امروز 16 اسفند ماه با حضور تعدادی از ادارات استان مرکزی از جمله اوقاف و امور خیریه، شرکت پالایش نفت تمام خمینی (ره) اداره مهاجرت وگذرنامه استان سازمان جهاد کشاورزی استان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اداره کل راه داری و حمل و نقل جاده ای شرکت آب و فاضلاب روستایی و شرکت آب و فاضلاب استان برگزار گردید.

جلسه با تلاوت قرآن کریم توسط آقای محتشمی آغاز شد سپس حجت الاسلام حسینی مدیر کل محترم اوقاف و امور خیریه ضمن تبریک سال نو و ارائه یک حدیث از حضرت زهرا (س) با این روایت که چه شد که شما انتقام از حضرت علی (ع) گرفتید؟ در بحث عتبات هوائی پیشنهادی را مطرح کردند با این مضمون که جناب دل پاک مدیر حج و زیارت استان جلسه ای را با استاندار محترم و ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی جهت تخصیص بودجه ای با عنوان فرهنگی تصویب و در اختیار دستگاهها جهت اعزام به عتبات قرار دهند تا مدیر دستگاه دغدغه ای جهت اعزام یک یا چند نفر از همکاران را نداشته باشد .

سپس در ادامه جناب دل پاک ضمن خوش آمد گویی به حضار ضمن مختصری از فعالیت حج و زیارت  ، در خصوص چگونگی تخصیص سهمیه هوائی عتبات به دستگاهها سخنانی را ایراد نمودند و در ادامه حدیثی از امام جعفر صادق (ع) ایراد نمودن که می فرماید کسی که هنگام مرگ ما به زیارتمان آید مانند کسی است که در حیات ما ، ما را زیارت کرده است . در ادامه در خصوص فعالیت فرودگاه اراک مطالبی را مطرح و اینکه در این 4 الی 5 سالی که بنده در این استان بودم تلاشهای بسیاری در خصوص اعزامهای هوایی صورت گرفت که در نهایت با همکاری استاندار محترم و جناب دکتر حسینی مدیر کل فرودگاه اراک موفق شدیم از تاریخ 7/9/1395 هر هفته یک شنبه ها پرواز عتبات هوایی را راه اندازی کنیم و این مهم میسر نبوده و نمی شود مگر با همکاری تمامی دستگاههای اجرائی و همچنین دفاتر و شرکتهای زیارتی استان و استقبال خوب مردم فهیم استان .

در ادامه دستگاههای دعوت شده ضمن معرفی خود و سمتشان در اداره یا شرکت مدعو نسبت به مشکلات و راه کارهای اعزام عتبات هوایی سخنانی را ایراد نمودند که پیشنهادات آنها جهت رفع مشکلات به شرح ذیل در قالب مصوبات جلسه اعلام می گردد

علی محتشمی امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو اخبار