شنبه 15 اردیبهشت 1403
EN

عتبات عالیات

همایش زائرین عتبات عالیات 13/10/94

همایش زائرین عتبات عالیات 13/10/94

گزارش همایش عتبات عالیات مورخه 13/10/95

مرحله سی و پنجم  از سری همایش های آموزشی زائرین عتبات عالیات با حضور هفت کاروان در روز یک شنبه 13 دی ماه 1395با تلاوت قرآن توسط آقای خدارحمی آغاز گردید.

- اولین سخنران: جناب حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی

موضوع: اهمیت سفر

ایشان به ذکر ابعاد این سفر روحانی از دیدگاه بزرگان دین و احادیث پرداختند وسپس به بیان  پیش نیاز هایی که هر زائر قبل حرکت باید به آن ها توجه کند  از جمله کسب حلالیت ،تهیه وصیت نامه ،پاک سازی مال وخلوص در عمل نسبت به این سفر پرداختند.

- مداحی:در بخش دوم مراسم  مداح محترم با صدای دلنشین خود زائرین را به فیض رساندند.

- کلیپ: پخش کلیپ آموزش بهداشتی جهت مراقبت فردی زائرین نسبت به آنفولانزا و سرماخوردگی

- دومین سخنران: جناب اقای دلپاک ریاست سازمان حج و زیارت

موضوع: امنیت در سفر

در ابتدا ایشان بر لزوم پرداخت هر چه بیشتر به این موضوع که باعث آگاهی و اقدام به موقع افراد میگردد، تاکید داشتند. مسائلی عنوان شده شامل: مراقبت از اموال شخصی، سارقین در عراق، توجه به حضور در هتل و اماکن مقدسه و دوری از نزاع با عراقی ها،توجه بانوان به پوشش مشکی در عراق و همچنین حفظ حجاب در هتل ها به ویژه در راهرو ها که مجهز به دوربین هستند و همچنین برای دریافت رمز وایفای حتما به مدیر کاروان مراجعه کنند و از برقراری ارتباط با عمال عراقی جدا دوری کنند.

- سومین سخنران: جناب اقای شریفی مسئول آموزش کارگزاران

موضوع: مسائل سفر

جناب آقای شریفی مطالب خود در رابطه با آشنایی با مسائل سفر تحت عناوین زیر بیان فرمودند:

 نحوه  تهیه دلار،بحث سربازی مشمولان،توجه به اجازه خروج از مرز بانوان در گذر نامه هایشان، توجه به صحبت هایی که مدیر روی آنها تاکید میکند،دارو برای 10 روز بیمارانی که بیماری خاص دارند و موضوعات قابل توجه در عراق مانند هماهنگ بودن با کاروان در رفتن به زیارت ،توجه به بهداشت فردی به ویژه در خوردن غذاهای محلی با توجه به تفاوت در ذائقه ها و عدم توجه لازمه به بهداشت در تهیه غذاها فست فودی و موضوع مهم در بازگشت توجه به مهرشدن گذر نامه های زائرین با عنایت به اینکه ورود به ایران آسان تر به زائرین گرفته میشود.
علی محتشمی امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو اخبار