شنبه 15 اردیبهشت 1403
EN

عتبات عالیات

همایش زائرین عتبات عالیات در خمین 30/9/95

همایش زائرین عتبات عالیات در خمین 30/9/95

روز گذشته، مصادف با آخرین روز فصل پاییز، همایشی متشکل از 4 کاروان عتبات عالیات اعزامی از شهرستان خمین برگزار گردید.

این همایش که به همت دفتر خدمات زیارتی متین خمین و در مسجد فاطمیه ی این شهر برگزار گردید، پس از سخنرانی آقای داود غلامی، مسئول دفتر زیارتی متین و مراسم مداحی، حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی بعد از تبریک ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق، ضمن اشاره به کارهایی که زایر باید قبل از عزیمت به عراق انجام دهد به موارد مهمی از جمله تعیین مرجع تقلید، نگارش وصیت نامه، تصحیح قرائت نماز زائرین و پرداخت خمس مال و ثبت نام با مال حلال قبل از این سفر معنوی تاکید نمودند. همچنین ایشان با اشاره به روایاتی در خصوص آداب سفر، به زائرین متذکر شدند تا قبل از سفر خداحافظی نموده و حلالیت بطلبند.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی به آثار زیارت قبور ائمه(ع) و بخصوص زیارت قبر حضرت علی(ع) و امام حسین(ع) پرداخته و توضیحاتی را به همراه احادیث مربوطه به اطلاع زائرین رساندند.

در پایان نیز جناب آقای دل پاک مدیر حج و زیارت استان مرکزی با اشاره به مسائل موجود در کاروانها و وضعیت هتلهای موجود در عراق، خاطر نشان نمودند که مجموعه حج و زیارت، جهت رفاه زائرین محترم تمام تلاش خود را بکار می گیرند با این حال برخی افراد سودجو بصورت غیر قانونی اقدام به جذب و اعزام زائر می نمایند که باعث بروز مشکلات عدیده ای برای زائرین عزیز می شوند. ایشان در ادامه به برخی اختلافها و نقاط مثبت اعزامهای تحت نظارت حج و زیارت از جمله مباحث بیمه ای و گستره ی بیمه زائرین و همچنین کیفیت تغذیه، حمل و نقل و اسکان، اشاراتی نمودند.


علی محتشمی امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو اخبار