شنبه 15 اردیبهشت 1403
EN

عتبات عالیات

اطلاعیه شماره 1 ستاد مرکزی اربعین

اطلاعیه شماره 1 ستاد مرکزی اربعین

اطلاعيه شماره يك ستاد مركزي اربعين منتشر شد؛

🔹مدت اعتبار رواديد و اقامت در خاك عراق 20 روز است/ ماندن در خاك عراق بيش از بيست روز،‌ مشمول جريمه و مراحل قانوني خواهد شد/ پرداخت رواديد الزامي است/ ويزاي عراق براي مراسم راهپيمايي اربعين فقط تا 28 آبانماه صادر مي شود.

🔹با نزديك شدن به روزهاي راهپيمايي عظيم اربعين حسيني، ستاد مركزي اربعين حسيني (وزارت كشور) اطلاعيه شماره يك خود را در راستاي اطلاع رساني بيشتر به زايران و در 8 بند صادر كرد.

🔻 مشروح اين اطلاعيه به شرح زيراست:

🔹  ستاد مركزي اربعين حسيني (ع) در راستاي بسط و گسترش فرهنگ عاشورا و ارزش هاي معنوي با هدف برنامه ريزي و سياست گذاري در راستاي ارتقاي سطح كمي و كيفي برگزاري مراسم اربعين و همچنين به منظور تامين نظم و امنيت و با مشاركت حداكثري زائران و مردم محوري؛ با اتخاذ تدابير بهينه در اين مهم اهتمام ورزيده است.

🔹لذا توصيه ها و تدابير مورد نظر ستاد مركزي با توجه به آغاز مراسم راهپيمايي (20/08/1395 مصادف با 10 صفر 1438) به منظور بهره گيري و اجرا در نوبه هاي متعدد ابلاغ و كليه دست اندركاران در برگزاري اين مراسم اعم از كميته ها و اعضاي ستاد مركزي و زائران گرامي ملزم به رعايت آنها هستند.

1.  از ابتداي ماه صفر تا صبح 12 صفر (مصادف با 22 آبانماه 1395) 714 هزار و 872 گذرنامه صادر شده است كه نسبت به سال گذشته 66 درصد افزایش داشته است. خروج از مرز نيز در همين بازه زماني 644 هزار و 432 نفر بوده كه به نسبت سال قبل افزايش صد در صدي يافته است

مهران 232 هزار و 141 نفر،‌شلمچه 223 هزار و 878 نفر و چذابه 137 هزار و 773 نفر و 50 هزار و 640 نفر از مرز هوايي خروج داشته اند


2.  كليه زائران معزز صرفا با داشتن گذرنامه و رواديد كشور عراق از طريق مرزهاي قانوني امكان خروج از كشور و بازگشت به وطن را خواهند داشت.

3.  بازه زماني اربعين از روز 20 محرم تا 20 ماه صفر است و زائران گرامي مي توانند با مديريت زمان نسبت به حضور در مراسم اقدام كنند. مدت اعتبار رواديد و اقامت در خاك عراق 20 روز است و زائران مي بايست قبل از اتمام بيست روز خاك عراق را ترك كنند. در غيراين صورت مشول جريمه و يا مراحل قانوني خواهند شد.


4.  مراكز صدور رواديد در ايران بنا به اعلام ستاد مركزي 16 نقطه (سفارت؛‌ كنسولگري هاي اهواز،‌مشهد،‌ كرمانشاه و 12 دفتر موقت در ورامين، رشت، تبريز، قم، اصفهان، كرج، شيراز،‌ ساري،‌ كرمان، ‌سوسنگرد، ‌آبادان، ايلام) برنامه ريزي و تعيين شده است لذا زائران بدون داشتن رواديد از حركت به سمت مرزها اكيدا خودداري كنند.

5.  هزينه رواديد 40 دلار از سوي دولت عراق تعيين شده است و به هيچ عنوان برنامه اي به منظور لغو رواديد در ايام اربعين سال جاري در دست اقدام نيست.

6.  هزينه صدور رواديد و بيمه در سراسر كشور، يكسان است و ضروري است تا زائران به علت وجود احتمال بروز خسارت در سفر،‌ نسبت به اخذ بيمه زائر اقدام كنند تا در صورت بروز حوادث غير قابل پيش بيني نسبت به جبران آن توسط شركت بيمه گر اقدام شود.

7.  "بيمه دانا" به عنوان مجري بيمه زائران اربعين حسيني تعيين شده است و برابر توافقات به عمل آمده،‌تعهدات بيمه گر به قرار زير مي باشد:

🔻 فوت و نقص عضو اعم از حوادث،‌حادثه تروريستي و    بيوتروريستي تا سقف يك ميليارد و 930 ميليون ريال براي هر نفر

🔻 فوت به هر علت 150 ميليون ريال براي هر نفر

🔻  تعهدات درمان_بستري تا سقف 150 ميليون ريال براي هر نفر

 🔻  تعهدات درمان_سرپايي تا سقف ده ميليون ريال براي هر نفر

 🔻  هزينه بيمه  18 هزار و 800 تومان بوده كه به منظور تامين   خدمات بهداشتی و سرپایی سازمان هلال احمر6 هزار تومان دیگر نیز به آن اضافه مي شود كه در مجموع هر زائر بابت بيمه و هزينه خدمات سرپايي بهداشتي،‌جمعا مبلغ 24 هزار و 800 تومان پرداخت خواهد كرد.

 🔻 زمان پوشش بيمه اي زائران اربعين حسيني (ع)‌ به مدت 42 روز از 01/08/1395 تا 12/09/1395 است و اعتبار آن به محض خروج فرد بيمه شده از خاك ايران شروع و به محض خروج از خاك عراق و ورود به كشور تا عمق 15 كيلومتري مي باشد.

8.  هموطنان براي اخذ ويزا هرچه زودتر اقدام كرده و اين مهم را به روزهاي پاياني موكول نكنند. ويزا صرفا تا 28 آبان ( دو روز پيش از مراسم اربعين) توسط مراكز صدور رواديد صادر مي شود.

علی محتشمی امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار