شنبه 29 اردیبهشت 1403
EN

حج تمتع

مراسم یادبود چهلمین روز درگذشت حادثه دیدگان منی در اراک برگزار شد.

  • 13 آبان 1394
  • 09:21
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 1185 بازدید
  • Article Rating
مراسم یادبود چهلمین روز درگذشت حادثه دیدگان منی در اراک برگزار شد.

مراسم یادبود حادثه دیدگان منا روز سه شنبه 12 آبان ماه جاری بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد الزهراء اراک  با سخنرانی آیت اله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه و امام جمعه اراک و با حضور استاندار مرکزی ، فرماندار اراک ، فرماندهان نظامی ، تنی چند از مدیران کل دستگاه های اجرایی ، کارگزاران زیارتی ، مدیران کاروان های حج و تعدادی از حجاج سال 94 و اقشار مختلف مردم اراک برگزار شد.

در این مراسم حضرت آیت اله دری نجف آبادی در سخنانی به تشریح فاجعه منی پرداختند و یاد درگذشتگان مظلوم ، مومن و با صفا را به امام زمان (عج) ، رهبر انقلاب ، خانواده ها و مردم ایران تسلیت گفت و این حادثه تاسف بار را بی نظیر و آن را توجیه ناپذیر دانست.

وی مسئولیت فاجعه را متوجه  مسئولین برگزاری حج کردند و آن را در تاریخ اسلام بی سابقه دانستند که به آسانی می شد از آن جلوگیری کرد.

امام جمعه اراک افزود: آل سعود تا شش روز اجازه دخالت به سازمان حج و زیارت و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای شناسایی جان باختگان منا نمی داد اما سخنرانی مقام معظم رهبری آن ها را وادار به تمکین کرد و ملت ایران باید همواره قدردان نعمت ولایت فقیه و وجود با ارزش رهبر فرزانه انقلاب باشند.

امام جمعه اراک بیان کرد: بسیاری از مشکلات پیش روی حاجیان، ناشی از کوتاهی ماموران سعودی بود چرا که این حادثه بیش از سه ساعت به طول انجامیده و آنان حتی از رساندن آب به مصدومان خودداری کردند و باید تمام زوایای آن روشن شود.

نماینده ولی فقیه با انتقاد از سکوت مجامع بین المللی در خصوص فاجعه منا و جنایت های آل سعود در یمن، گفت: جای بسی تاسف است که مدعیان حقوق بشر نسبت به جنایت های آل سعود هیچ واکنشی از خود نشان نمی دهند.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی و مدیریت بیت الله الحرام به ویژه در آیین حج از موضوعاتی است که کشورهای اسلامی باید در این خصوص چاره اندیشی کنند تا درآینده شاهد اینگونه حوادث نباشیم.

همچنین در این مراسم دو تن از قاریان برجسته استان مرکزی به تلاوت قرآن پرداختند و در رسای اهل بیت علیهم السلام و جانباختگان منی عزاداری شد.

رستمی امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار