پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

خبرگزاری

نام‌نويسي عتبات با۳۵درصد تخفيف اعزام‌ها ادامه دارد

نام‌نويسي عتبات با۳۵درصد تخفيف اعزام‌ها ادامه دارد
مدير كل عتبات سازمان حج وزيارت با بيان اينكه نام نويسي از زائران عتبات همچنان ادامه دارد اظهار كرد: آن دسته از متقاضيان كه علاقه‌مند به سفرهاي سه و چهار روز به عتبات هستند تا پايان مرداد ماه از تخفيف ۳۵ درصدي برخوردار مي‌شوند.

محسن نظافتي، مديركل عتبات سازمان حج و زيارت در گفت‌و‌گو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج گفت: نام نويسي در بسته‌هاي سه و چهار روزه عتبات همچنان ادامه دارد و كساني كه تا پايان مرداد ماه براي نام نويسي در اين كاروان‌ها اقدام كنند از تخفيف ۳۵ درصدي برخوردار مي‌شود.

وي با بيان اينكه از ابتداي شهريورماه تخفيف بسته‌هاي سه و چهار روزه سفر به عتبات به ۱۵ درصد خواهد رسيد، خاطر نشان كرد: تخفيف ۳۵ درصدي تنها تا پايان مرداد ماه لحاظ خواهد شد و اين سفر فرصت خوبي براي كارمندان و كاركنان ادارات است تا بتوانند از اين سفر معنوي بهره ببرند.

نظافتي درباره جزئيات بسته‌هاي سفر سه و چهار روزه عتبات، گفت: آن دسه از زائران كه در قالب بسته سه روزه اعزام مي‌شوند از روز چهارشنبه عازم نجف اشرف خواهند شد و روز جمعه به ايران اسلامي بازخواهند گشت و آن دسته از عزيزاني كه در قالب بسته چهار روزه اعزام شوند از روز جمعه عازم نجف مي‌شوند و پس از چهار روز حضور در شهر كربلاي معلي و نجف اشرف، به ايران اسلامي باز خواهند گشت.

مديركل عتبات سازمان حج و زيارت با بيان اينكه فعلاً اعزام‌هاي زائران ايراني به كشور عراق صرفاً از طريق هوايي صورت مي‌گيرد و اعزام زميني وجود ندارد، اعلام كرد: تا پايان هفته نتايج بررسي‌هاي مربوط به آغاز سفرهاي زميني به عتبات عاليات و امكان سفر به كاظمين مشخص و اعلام مي‌شود.

وي با اظهار اميدواري از اينكه اعزام‌هاي زميني به كشور عراق به زودي آغاز شود، گفت: به نظر مي‌آيد به زودي بتوانيم اعزام‌هاي زميني را آغاز كنيم. در حال حاضر همكاران ما در وزارت امور خارجه، مقامات امنيتي كشور عراق و مسئولان امور زيارتي اين كشور مشغول فعاليت هستند تا ببينند مي‌توان اعزام‌هاي زميني را آغاز كرد يا خير.

نظافتي از انجام روزانه دو پرواز به عراق سخن گفت و عنوان كرد: از هفته جاري تعداد اين پروازها افزايش يافته و به هر ميزاني كه ثبت‌نام وجود داشته باشد ظرفيت اعزام نيز افزايش پيدا مي‌كند.

وي در خصوص اضافه شدن سفر به شهر كاظمين نيز گفت: تا پايان اين هفته اين مسئله نيز مشخص مي‌شود و به نظر مي‌آيد شرايط امنيتي سفر به كاظمين نيز فراهم شده است و حتي به دنبال اين هستيم كه سفر به كاظمين را نيز در بسته سفر عتبات عاليات داشته باشيم.

مديركل عتبات سازمان حج و زيارت، همچنين از داير بودن دفاتر نمايندگي ستاد عمليات شمسا و سازمان حج وزيارت در شهرهاي نجف اشرف و كربلاي معلي خبر داد و افزود: همزمان با آغاز دور جديد اعزام زائران به عتبات اين دفاتر نيز فعال شدند و هم‌اينك تمامي خدمات لازم از طريق نمايندگي‌هاي سازمان و شمسا به زائران عزيز ارائه مي‌شود.

وي يادآور شد: همچنين در حال حاضر درمانگاه‌هاي پزشكي در شهرهاي نجف اشرف و كربلاي معلي به صورت شبانه‌روزي و رايگان براي ارائه خدمات پزشكي به زائران ايراني داير است.

نظافتي تصريح كرد: در حال حاضر بيشتر اقامتگاه‌هاي زائران ايراني در نجف اشرف و كربلاي معلي در نزديكي حرم مطهر ائمه معصومين عليهم السلام در شهرهاي نجف اشرف و كربلاي معلي انتخاب شده است تا زائران بتوانند به راحتي به زيارت و عبادت بپردازند.
رستمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آرشیو اخبار